Interneto parduotuvių kūrimas dažnai mistifikuojamas ir apipinamas įvairiais stereotipais. Pagrindinis jų – tai labai sudėtingas ir ilgas procesas. Interneto parduotuvių kūrėjai atskleidė visą tiesą apie interneto parduotuvių kūrimą. Pasirodo, daug kas yra ne visiškai taip, kaip įsivaizduoja paprasti el. parduotuvių naudotojai ir savininkai.
20 proc. laiko – kūrimui, 80 proc. – paleidimui
Pati interneto parduotuvė sukuriama pakankamai greitai. Egzistuoja labai daug kokybiškų techninių sprendimų, kurie leidžia el. parduotuvę sukurti per 2-5 dienas. Daugiausia laiko skiriama el. parduotuvės paleidimui. O juk be prekių paleisti el. parduotuvė negalima… Prekių aprašymų ir techninės informacijos sukėlimas ir užima daugiausiai laiko net tada, kai visa informacija gaunama iš prekių tiekėjų.
Nemažai laiko užtrunka sudėlioti prekes į atitinkamas kategorijas ir jas tinkamai sutvarkyti.
Taip pat dali laiko skiriama ir tekstinei informacijai surinkti. Pavyzdžiui, reikia paruošti el. parduotuvės naudojimosi taisykles, Privatumo politiką, prekių grąžinimo tvarką ir t.t. Dar nereiktų pamiršti ir visų GDPR dokumentų, kurie turi būti tvarkingi ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus.
Jei internetinių parduotuvių kūrimas užtruko mėnesį, tai greičiausiai per pirmą savaitę buvo atlikti programavimo darbai, o per kitas tris savaites paruošta ir sudėta informacija.
Didžiausias iššūkis – ne apmokėjimas kortele
Prieš gerą dešimtmetį, kai el. parduotuvės buvo vos kelios, pagrindinis iššūkis prekybininkams buvo atsiskaitymas internetu. Kaip vartotojas atsiskaitys ir su kokiais bankais teks bendrauti dėl atsiskaitymo galimybių. Dabar tai vienas iš tokių sprendimų, dėl kurių programuotojai net nesuka sau galvos. Yra keletas kokybiškų atsiskaitymo platformų, kurios tarpininkauja tarp skirtingų bankų ir vartotojų. Prieš dešimtmetį tokiais sprendimais turėjo pasirūpinti pačios el. parduotuvės savininkai, o dabar tai padaro įvairūs mokėjimų sprendimų tiekėjai.
Didžiausias iššūkis vartotojų valdymas. Su tuo susijusios įvairios marketinginės priemonės. Pavyzdžiui, el. parduotuvė turi gali pati sekti, kada registruotas vartotojas perka ir kada prisijungia, bet neperka. Tada išsiunčiamas el. laiškas, raginantis pasidomėti tam tikromis prekėmis. Didelės el. parduotuvės šiuos uždavinius patiki brangiems marketingo automatizavimo sprendimų teikėjams (Marketo, HubSpot, Salesforce ir t.t.). Nedidelės el. parduotuvės nuolatos susiduria su iššūkiais rinkti ir apdoroti vartotojų duomenis, nes to excelyje ne visada įmanoma padaryti.
Ar interneto parduotuvių kūrėjai daro SEO?
Kad el. parduotuvė būtų gerai randama Google paieškoje, yra kelios svarbios sąlygos, į kurias kūrėjai visada atsižvelgia:
-
Puslapio kodas. Kodas turi būti tvarkingas, gana minimalistinis. To reikalauja Google.
-
Mobilioji versija. El. parduotuvė turi būti patogi ne tik naudojantiems stalinius kompiuterius, bet ir išmaniuosius telefonus ir planšetinius kompiuterius. Tam reikia sukurti itin gerą mobiliąją versiją, kurią visų pirma nuskaito ir Google robotai.
-
Iliustracijų dydis. El. parduotuvėje esančios nuotraukos turi būti tinkamai apipavidalintos ir „lengvos“, kad greičiau pasikrautų mobiliajame telefone.
-
Tinkamai sutvarkyti puslapių adresai – taksonomija. Ilgi adresai – prastai. Todėl turi būti visos galimybės juos trumpinti atsižvelgiant į SEO reikalavimus ir naudojamus raktažodžius.
-
Teksto, daugiau teksto! Programuotojai susiduria su reikalavimais sukurti daugiau tekstinių laukų, kuriuose naudojamas tekstas yra esminis optimizuojant paieškos sistemoms. Paprasti el. komercijos sprendimai paprastai tekstams daug dėmesio neskiria.
Interneto parduotuvių kūrimas ir vidinis SEO yra labai glaudžiai susiję, todėl į aukščiau užduotą klausimą galima atsakyti teigiamai: taip, interneto parduotuvių kūrėjai daro bazinį SEO. Papildomus SEO veiksmus reikia užsisakyti iš SEO agentūrų.
Kaip matote, viskas yra ne taip sudėtinga, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Nors kas vieniems atrodo paprasta, kitiems gali būti sudėtinga. Svarbu, kad visus interneto parduotuvės kūrimo darbus atliktų patyrę savos srities profesionalai.